påminner mig själv


Ibland drabbas jag av en dödssynd. avundsjukan.
då jag tex hör någon tjäna mkt mer än mig i lön. samma typ av utbildning(alltså längden)ingen 4års utbildn.
         Här tycker jag att ja sliter på mitt jobb. varannan helg. mer än halva tiden jobbar jag till tolv på natten. ofta ingen lunch. (men då jag äter, då äter jag gotta!)
och vad får jag ut? ja inte många ören med tanke på!
ska jag byta jobb?
nej varför skulle jag? så länge jag orkar o trivs i min branch.
att vara kock gör jag inte för pengarna, det skall sägas.

och den där jävla avundsjukan. vart kommer den ifrån.
 
jag bor i en stor, dyr, lya på kungsholmen. har finaste lilla familjen. kan resa ibland mm mm. JA tänk vad mycket jag har att glädjas över. och det gör jag såklar, men behöver en påminnare ibland!
undra om det är typiskt svenskt?
kan vi inte se till vad vi har istället?

i jämförelse med många andra har jag det hur bra som hellst!!! FYYYYY på mig. gräset är inte grönare på andra sidan. vilken man gärna vill tro.
det som syns är bara en yta!
bara för att man är vacker betyder inte det att man är lycklig.
samma gäller om man har mkt pengar.
som alla vet sitter ju inte lyckan där. gäller bara att pränta in detta in i våra (mitt) FETA huvuden och påminna sig själv. lycka sitter inte i vad man äger. kanske snarare i upplevelser o relationer. vad tros?

  Lycklig för det fina jag har.

Kommentarer
Postat av: siwa

JA A det ska du absolut vara, i mina ögon är du vackrast, rikast och lyckligast. Och din rikedom är du för att du är som du är, mer god hjärtad än nån annan. Tycker att du har rätt att unna dig lite avundsjuka känslor i bland, det har vi alla. L KRAAAAM!

2008-10-01 @ 17:18:44
URL: http://yllegarnets.blogg.se/
Postat av: Fatima

Men Lottan du har för faan inget att vara avundsjuk på du är ju snyggast!!! =D VÄrsta fräscha mamman!!! Jiihahaaaa ;D hi hi *

2008-10-01 @ 20:02:13
Postat av: missgranby

älskar dig som den du är! jag håller med i allt! min önskar är att vara lycklig o att min familj är det o mina vänner. men samtidigt är min dröm att kunna leva på mitt yrke. det är ngt ja drömmer om. yrket är ju något man skall ägna hela livet åt nästan. bara kunna jobba med det med normal lön. vägen är lång. att bli rik på det är inget jag strävar efter, bara att få göra det jag älskar!

2008-10-02 @ 14:35:53
URL: http://missgranby.blogg.se/
Postat av: Yllevanten

mm precis, viktigast att trivas. men nog kan man byta jobb alltid, känns skönt att veta att jag kanske när som helst kan få jobb i kassan på ICA igen. om de sku krisa. jag gillade ju faktiskt att jobba där när det begav sig.



och avundsjukan. jag tror det är HUR NATURLIGT som helst med "dödssynderna". bara nånting som religionen (kristendomen??) har tutat i oss att det är fel. den har kommit med mycket skit den. fast egentligen så e det inte religionens fel, den e ju fin och vill väl. det är människans (bibelförfattarnas?) fel som tolkat saker som de vill. det är känslor, varför ska vi inte få känna dem liksom utan att vara dödens. gör väl vart enda djur, bara det att vi människor inte lever ut dem. helt stört. alltså inte att vi inte lever ut dem alltid kasnke, men det jag sa innan.



förstår ni? äh, jag förklarar en annan gång..



shit vad jag e sugen på en ENORM kanelbulle. Lotta har du inte smakat de enormaste och godaste?? du måste isf. jag har väl berättat om dem?

2008-10-02 @ 19:45:55
Postat av: Yllevanten

och inte behöver jag väl tillägga att du tha bomb?

2008-10-02 @ 19:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0