skojjare

så var det idag då.
jag tog mig en liten promenad i solskenet. mysmys. så kom jag på att jag skulle till bvc idag o mammaträff. skyndar mig dit. kommer över en timma försent till själva träffen. mödrarna sitter o har lite eftersnack.
ja känns ju si sådär kul att dyka upp mitt i allt och 3e mötet. var det.  har missa dom 2 första oxå då vi var i s-vall. och jag var yngst såklart.
måste säga att mammavärlden i det stora hela känns lite väl moraliskt för min smak. är man mamma ska man BARA vara mamma. hellst glömma sig själv och sina egna behov. är pappan i familjen ute o träffar vänner mm är det heelt OK! men gör mamman detsamma är hon en dålig mamma. en egoistisk moder.
Jag gillar verkligen inte den attityden. och tyvärr tror jag att det är mödrarna själva som skapar det här. ser ner på varandra etc.
och en annan sak. det finns så mkt skit att handla till dom små. och nästan alla köper det!
vi gick på det den gång. köpte ett litet solparaply för 300spänn. och självklart pajade det efter ca en vecka. 300! hur ofta skulle jag köpa det till mig själv. aldrig.
och på föräldraträffen hade jag den omoderaste vagnen. så klar. vi bor ju på kungsholmen! önska jag hade våran70,80 tals vagnen ist. d hade varit coolt. tyvärr är den kvar i svall

men jag ger det ett till försök. kan ju finnas någon härlig moder endå.
om inte annat så kryllar det av småttingar häromkring o deras morser! och internet är ju fullt av folk att möta. så håll i hatten

puss på er

Kommentarer
Postat av: Mon

Vad synd att ni inte fick ner vagnen! Du får be Hanna ta ner den när hon åker till Sthlm :-)



Självklart ska man inte BARA vara mamma, tror man är en bättre mamma tom om man får tänka på sig själv oxå o hitta på grejjer på egen hand utan barnet. Bra för pappan o barn att vara själva tillsammans oxå, utan mamman. Som tur var hamnade jag i en soft mammagrupp, så visst finns det softa mammor! :-)

2008-09-23 @ 19:48:27
Postat av: hanna

håller me håller me Lotten

2008-09-23 @ 19:51:23
Postat av: Fatima

håller oooo med =D Synd att ni inte bor här hade vi kunnat hänga som de braiga mödrar vi är :D

2008-09-23 @ 20:03:32
Postat av: lotta

hihi bra ni håller med. ja vi bor ju lite långt bort! synd d. men vi kommer ju upp då o då så vi kan hänga!

2008-09-23 @ 21:20:29
Postat av: Lotta W

Håller också med Lotta! Jag har alltid varit och är fortfarande yngst i de flesta sammanhang. Hatar när vissa ser ner på en för att man ser ut på ett visst sätt och för att man är ung. Och så jäkla unga är vi ju inte längre! Eller hur?

2008-09-24 @ 21:23:40
Postat av: Siwa

Stå på dig, att ha ett eget liv är bara bra, om man inte har det bra så mår inte barnen bra heller. KRAAAAM!!!

Lånar Lisas dator en stund

2008-09-25 @ 13:12:57
Postat av: Siwa

Nu funkar den igen! :-)

2008-09-25 @ 22:37:00
URL: http://yllegarnets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0