nee ni


världens bästa blogg är tillbaka!!!
nej då nej då.
jag chockar och skriver nån rad. är väl tänkt mer om den lille arvid och hans framsteg  o pyssel här i livet.

han är nu sju månader o 1 vecka nu. vad det nu är för datum idag?
han ålar fram väldigt snabbt. kryper på knäna då och då. och framförallt så kan han ställa sig upp sedan ca en vecka tillbaka. överallt hela tiden! duktig pojke.
ingen av dom andra barnen i hans grupp kan det. och även på babysim påpekar dom att han är duktig.
känns extra skönt så man ser han mår bra och gör stora framsteg, i och med syrebristen ni vet.
känns väldigt bra.
så nu börjar små blåmärken dyka upp på lill kroppen.
(pause för byte av bajsblöja, påvägen in till badrummet visade joel upp sin macka med hemmagjord nötcreme på=söndertuggade nötter, med munnen, get it!!)
ja och ammningen la han ner vid 5månaders ålder. så det är fast föda + välling som gäller.
annat han gillar. :
hoppa i sin hoppgunga, leka med tv dosor, mobiler, gegga med maten, smaka av mammas mat,mums mums, sitta upp i vagnen!!, bada, dök idag på babysim,)
jo annars då. det inte så positiva är han sömn. vaknar fortfarande otaliga gånger under natt!! (tips på sovträning undanbedes =))ligger på mage och gråter mm.  så jag kan väl säga att sova en hel natt knappt hänt sedan han föddes. min mor o syster tog honom en natt som avlastning. ooh ni skulle sett dom dagen efter!!så sjukt trötta, blir hyffsat sne då jag hör morsor som är helt förstörda då deras barn sovit dåligt i två veckor!!hahaha. antar jag är av lite segare virke än så!
och hur många karlar skulle klara av ett bara medans dom och barnet är magsjuka??
och en förlossning med värkar i dygn utan ett pip? hahahaha nu blev jag lite mallig och uppjagad. 
hoooo så ja så ja
och tillbaka till lill gubben. lång har han blivit oxå. för 2veckor sen var han 72cm. så han ligger över sin kurva. hoppas han ärver de långa generna.

annars då. jag målar en tavla till svärfar. ska fota o visa framöver.
tänkte börja träna lite smått. hhee ovanligt
lagar mkt mat till frysen
shoppat jävligt mkt på senaste tid=slut på det
ingen rolig utgång sedan sundsvall. eller var den så rolig?
ska ut med mamma gruppen den 18e februari.
sen en liten findlands tur i mars. skoj
jo o hanna har födelsedags firande snart. oj när är d nu då? dagvild är jag så in i norden. slutet av februari tror jag?!

vi filmar arvid för fullt. fick värsta kameran av farmorn o farfarn i julklapp! dom skämmer bort oss så!! ojojojojoj, snällt snällt.

nu ska jag käka grädde, dricka hem kokt och sån t härligt!

jo bloggar bild på arvid snart. kanske ikväll?

'

Kommentarer
Postat av: hellen

och jag kommer ju, men det kanske inte räknas :p



hahahahahhahah! måste ju påpeka ngt nu när du äntligen bloggar. jag har längtat! blogga på nu, det är ju kul ju. har sett dig skrivit hej vilt i andras bloggar så lusten finns där. lovar! kom igen. give it to me baby! bilder o text bilder o text **** Pössssssssss

2009-01-26 @ 21:54:09
Postat av: Anonym

dudu lärkan jag vette fan. vi får väl a se!

klart det räknas att du ska komma! så in i norden!!

nu har jag laddat på kameran o knäpper lilleman imorg.

få se me blogg. asså, kul men endå lite jobbigt. tar tid. så mkt man ska hinna med vettu.

puss

2009-01-26 @ 22:51:23
Postat av: missgranby

vi får se angående håret, om inte bruden vill lära ut kanske jag får testa på dig iaf. sy som satan i hårroten hahahahaha

2009-01-27 @ 14:15:28
URL: http://missgranby.blogg.se/
Postat av: Siwa

Du är en sååå duktig mor du ylle. nästa barn kommer att sova heeela nätterna, lovar.

Kramis

2009-01-27 @ 23:10:54
URL: http://yllegarnets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0