tacksamhet

idag har  jag och arvid varit på öppna förskolan, första gången vi var där. riktigt trevligt. det var på kungsholmens kyrka, för barn 0-11månader. barnen lekte, fikade och vi sjöng sånger. ni skulle hört arvids skratt då vi sjöng imse vimse spindel! ojoj så glad han blev. hans bästa låt! en av mammorna var lite halv skum. så fort arvid kröp emot hennes barn så lixom tog hon bort honom. inte alls på ett glatt sätt. även då han kröp emot hennes väskta. hon kanske hade gamla mensbindor i den? o ungen sin, som att jag skulle låta arvid klösa honom! va tro hon? jaja inget o bry sig i.

nu ligger han och sover. inte ville han somna alldeles själv! jag fick gå in till honom flera gånger, lägga honom ner o ge nappen. så står han upp och gråter o kollar in i ljuset. lillen. svårt att försöka hålla på sina regler då jag bryter på dom under natten. då tar jag upp honom i min säng. klart han vill komma upp då.
jag vill ju att han ska kunna somna själv, men vill även kunna mysa med honom i min säng på natten. hmmm, trixigt det där.

jag lyssnar på en dia psalma låt på min lista. kommer ni ihåg?

hanna varför var vi så fula på luleåvägen? turades om att spela äckel pappa. en av oss låg på sängen o sa med ful röst. kom till pappa kom till pappa. o den andre var en rädd tjej. hahahah så jävla roligt! så roliga tider.
och du hanna. jag vet en låt ni måste ha på bröllopet! i ve been loving you too long med otis redding. hur grym är inte den?

dagens tacksamhet.: jag är glad över att jag inte bor i afrikas slum. i ett skjul.
 för att ens få bygga ett sunkigt skjul krävs pengar. diverse folk som begär mutor.
och ska man bajsa får det bli i en s.k.a. flygande toalett. man bajsar i en plastpåse som man sedan slänger på gatan, där folk sedan klampar. kvinnorna gör ofta sina behov på natten. och har man riktig tur blir man även då våldtagen. vilket dom ofta blir.
jobben då? jo för några ynka kronor per dag får man släpa runt på stora sandsäckar. och för att ens få jobbet kräver arbetsgivaren mutor. inte ens då kan man vara säker på att få ett jobb.
aids medicinen som skickas dit då? inte mkt kommer dit den ska, alltid är det nån girig jävel som lägger sina vantar på den och ska ta betalt för skiten.
fy fan vilket jävla land säger jag bara! jag tackar min stjärna för sverige.
hade jag varit född där hade jag dött i barnasängen kan jag lova!

nu ska jag relaxa. sugen på nått onyttigt är jag oxå.

kram






Kommentarer
Postat av: hellena

o herregud den där leken som du hade med hanna verkar ju sjukt galen.... hur gamla var ni?

*kan se hur ni skrattar efteråt

2009-01-29 @ 23:52:23
Postat av: Lisa

Men uuuh konstig mamma!



Asså jag skrattade så mycket åt pappa-leken!!! ääääckligt hahah



Duktig du är med nattning!

2009-01-30 @ 09:55:59
URL: http://mommy666.blogg.se/
Postat av: Siwa

Ska på stadshuset i kväll, det är runt 40 där.

Fredrik mår JÄTTE bra nu.

PUSS, PUSS

2009-01-30 @ 16:27:25
URL: http://yllegarnets.blogg.se/
Postat av: hanna

hahaha pappa leken mycket sjuk! Sen kallade vi ju oxå folk "peddo" med en äcklig röst haha

Ja den låten är grym!

2009-02-01 @ 13:36:09
Postat av: hanna

en annan grej i den där leken var ju att man skulle typ smeka runt i cirklar på samma ställe på benet och sen snärta till! hahah Det var du som införde det i leken hahaha jag minns att du alltid sa nä såhär ska du gö! hahaha Fan vad vi är sjuka! Men kul hade vi :-D

2009-02-01 @ 16:17:58
Postat av: missgranby

och detta läser "farmor" :p

2009-02-03 @ 20:34:38
URL: http://missgranby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0