guten tag


helgen har varit lugn o fin. maria och hennes lilla katt, Anneli, kom förbi i lördags förmiddag. lilla anneli aka tokan, satt mest och morrade emot rufus. rufus gjorde långa yl tillbaka som för att markera. riktigt roligt! så höll dom på i 3timmar. lille toka har aldrig träffat någon annan katt. mina har ju varandra.
          Nu gick marias kille med på att skaffa en till så att lilla anneli får sällskap!  maria har bönat ett tag om det.    här har vi henne. jätte fin!

Så idag har jag städat o tvättat mest hela dagen.
när vi kom upp ifrån tvätten så spydde rufus på golvet. han gör det ibland. tycker så synd om han. så har han ett sår på halsen som aldrig vill läka oxå. lilleman då.

Börjar få penga panik nu. så mkt vi vill inhandla, men hur ska vi ha råd!  tvättmaskin, diskmaskin, större säng, garderobsenhet, bäbis saker, balkongmöbler!! phuuu. egentligen är det mesta saker vi klarar oss utan. men ni vet hur det kan vara. Människobarna vill bara ha och ha! kanske ta och flytta till landet framöver! och leva utan alla materiella ting. det kan jag bli sugen på ibland.

nu fick jag milkshake som joeln rört ihop, muums!

imorgon ska vi upp halv 7. ska till mvc. känner mig inte alls speciellt gravid just nu. inte alls nästan! magen har krymt inbillar jag mig. så det blir skönt att komma dit imorgon och kolla läget!

kom på en rolig grej som hänt på mitt jobb för ca ett år sedan.
på den tiden hade vi en diskare som hette Bakti, (uttalas back-teee) från Nepal. Sedan fanns en kvinna vid namn rhina (utländsk) som jobbade i frukosten. en engelsk gäst frågade Rhina om han kunde få lite "black the"  (svart te) då gick hon in och hämtade bakti som kom ut till gästen i  matsalen med sina stora gula disk handskar, satte ihop gummifingrarna som Mr Burns i Simpsons och sa på nepalesisk engelska "yeeeeas?"! hahahaha. undra om gästen blev förvånad.

en av joels roligaste historier!

Kommentarer
Postat av: Siw

HA HA HA! jag får skratt kramp!

2008-01-14 @ 23:16:49
Postat av: Mon

Hahahah, riktigt roligt! :-D Lycka till imorgon! Kram på dig!

2008-01-14 @ 23:51:11
URL: http://eternal060606.blogg.se
Postat av: Åsa

Tack för senast gumman. Vi måste ta och styra upp en middag snart tycker jag. Hoppas att det gick bra på MVC. Kram

2008-01-15 @ 11:25:38
URL: http://asaehrnholm.blogg.se
Postat av: helena

haha jag har hört den flera gånger men kan inte sluta tycka den är kul :P

2008-01-15 @ 20:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0