bilder o sånt

 nu ni är jag tillbaka i sweden. Vi kom hem kl 02 i fredags. sedan dess har jag bara jobbat. berättar mer om min kaotiska jobb lördag längre fram.

det var en härlig resa. vi hade en himla tur med vädret. soligt alla dagar utom en och lagom varmt!
vi har mest njutit, gått omkring och kollat på saker, shoppat, varit till hårfrisören, bubblat, tjafsat lite ibland. Ja som det ska vara! ätit sjukt goda mandariner och en as äcklig paella på flygplatsen jaijks!

jag  lägger in lite bilder. alla i miniatyr så ni får anstränga er o klicka på dom heheheh.

alicante
     

   

valencia
       



så måste jag berätta om min första jobbdag efter semestern.

vi hade60pers som ska käka 2 olika varmrätter + efterrätt. samtidigt som detta ska läggas och göras klart så ska a la cart mat ut. vi har ny meny ska tilläggas, så det var första gången för mig att göra dessa rätter. jag jobbar alltså själv med en inhyrd kock!! som pricken över i:et så beter sig den andre kocken väldigt konstigt. konstigare ju längre tiden går. till slut kan han inte ens hämta ut glass ur frysen. Han är AS packad!! måste ha tagit nån typ av tablett oxå!! detta händer då all mat ska ut till gästerna. jag är alltså helt själv. kille som har hand om serveringspersonalen får hjälpa mig att lägga tallrikarna. jag ville bara graåta! eller skrika.
maten blir försenad=onöjda gäster.
den inhyrda kocken blir hemskickad kl. 8.
vilket jävla kaos va!! fy fan säger jag bara.
kocken fick iaf sparken.
hua hua, tragiskt.


våran tvättmaskin och diskmaskin har äntligen kommit!! lyckos ostar!

jag har börjat cykla igen! hurtigt va.

puss på er.


Kommentarer
Postat av: Monica

Härliga kort!! :-) Så fin med magen! Vilken galen jobbdag! Huga! Kram!

2008-03-06 @ 13:53:25
URL: http://eternal060606.blogg.se
Postat av: Lotta W

Roligt att resan blev lyckad, det såg härligt ut! Efter att ha levt med en kock i sju år känner jag igen det där :-) Men sjukt med kocken! Tur han fick sparken.

2008-03-06 @ 15:28:26
URL: http://charlotta-widell.blogspot.com/
Postat av: Siwa

OJ OJ OJ! fyllon! fy va hemskt irriterande. Skönt att du fick en bra semester trip och att allt verkar bra?
Tusen kraaamar!!!

2008-03-06 @ 16:43:59
Postat av: mumsbubblan

lilla gumman, äntligen bloggar du och man ser att magen är större :) lilla mamma ser glad ut!
kom hem i påsk! jag vill träffa er alla. dig o nana! jag kommer den 19 mars till den 25 mars. är det kört, eller ska ni kolla upp?

PUSSSS annars ses vi i april, om vi kan lösa sovandet utan katter

2008-03-10 @ 10:56:25
URL: http://mumsbubblan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0