myrslok i danmark

go kvällens.

lillen har varit väldigt grinig idag. ända sedan igår kväll kan jag nog påstå. undra varför. gaser, tänder eller kanske lite förkyld. frustrerande med gnäll o gråt. stackars dom som får barn med kolik. jobbigt alltså. för både barn och föräldrar.
idag fyllde Arve 4hela månader.  min fine pojk! 
då ska upplysas att bröstet med dess innehåll dissar han nästan hela tiden. jag trixar och har mig men han tycker han blivit en stor pojke nu! inför det har jag blandade känslor. skönt men endå lite trist.

varför är grodorna och paddorna utrotningshotade? jag saknar dom. mina små vänner. hoppade runt sticksjön då jag var barn. fångade in dom gjorde vi och startade en grodklubb. det var tider det!!
och ödlor hade jag och några kompisar. då var vi runt 13år tror jag.
roliga tider men gud så barn kan vara elaka med varandra. frysa ut varandra. speciellt tjejer tror jag. ja vi höll på så emot varandra titt som tätt. fast vi var taighta kompisar. (nu blev arvid tyst i sin säng, hoppas han somnade) inte alls snälla. men än har jag kvar 2 av dom gamla tjejkompisarna. av 3. så det blev inga bittra känslor 4life.

som jag skrivit förut har en lång o gänglig man gått runt med en måttstock här hemma. den mannen är karln i huset (inte arvid!) det han försökt komma fram till har hela tiden varit att bygga om våran lägenhet från en 2a till en 3a.  det här har gjort honom smått tokig, skissat o trixat. (3 dimensionella skisser)
så i morse kom jag på värsta snilleblixten på en ombyggnation!! blir snäppet dyrare men det är  värt det!! jag är ju lite smågrym endå!! arkitekturum!! får se när planen sätts i verket. snart hoppas jag.

 imorgon kommer linda hit (i mitten) jag ska bjuda på gryta.
så det blir gryta och prat. mysigt mysigt (gammalt kort)

 joel tror fortfarande inte på att jag såg en myrslok då vi var på zoo i danmark för ca 2år sedan. bara för att jag ritade djuret med hästliknande kropp då han krävde bevis. taskigt.

sov gott i era stugor.


Kommentarer
Postat av: Siw

JA vansinigt taskigt, fy på han!!!

Ja a jag väntar på besked från löne, har inga lediga dagar att ta ut och plånkan är det bara lus i, få se vad som händer? Det suger nu.

Kram, kram

2008-10-16 @ 22:44:31
URL: http://yllegarnets.blogg.se/
Postat av: Siw

Jag minns den döda ödlan du hade i en hink med vatten, du trodde att den levde för att den flöt omkring i vattnet. Du hade den i flera dagar och du va ju bara 4 år. :-)

2008-10-17 @ 10:19:33
URL: http://yllegarnets.blogg.se/
Postat av: Lisa

Haha ja våran grodskola! Hela Dianas balkong var full av grodor och grodyngel, sen råkade vi spilla ut en hink med yngel på hennes matta uuuh!



Har arvid fått smakat nån "smakis"? typ mosad potatis?

ska kolla upp vad sidan hette...

2008-10-17 @ 11:55:36
URL: http://mommy666.blogg.se/
Postat av: Lisa

sök på 4mån bebis utvecklingsfas på google, du hittar massor :)

2008-10-17 @ 11:58:49
URL: http://mommy666.blogg.se/
Postat av: Lisa

lillen då , han kanske är lite hängig med :(äter han annars då? tänkte om han har ont i halsen?

eller så har han en liten svacka lillfisen :)

2008-10-17 @ 13:35:56
URL: http://mommy666.blogg.se/
Postat av: Lisa

Svårt sånt där...om han fortfarande är kinkig på måndag så gå till bvc, så kan de titta på han lite :)

Kram!

2008-10-17 @ 20:29:53
URL: http://mommy666.blogg.se/
Postat av: Yllevanten

vänner 4 life! utfrysning, det är äkta kärlek det. ja barn e riktigt grymma ibland, har inte ännu lärt sig att förtrycka sina känslor och låtsas, fy på dem! Lisa minns du "Inte ens Dylan"??? du har itne jag din mailadress? jag vill ju bju på fest ju vännen. tror det var då det var du och jag mot Lovika och Inger. peace och puss på er :*

jag minns också alla våra yngel på din balle haha. vad mysigt det var att ta hand om dem och så slemmiga äggen kändes i händerna aaah :) härliga tider!

2008-10-17 @ 22:01:49
Postat av: Lisa

Ylva



hahaha jaa! inte ens dylan!! shit asså :)

vart är inger nu tro? sjukt sånt där hahah



min mail



gullman[email protected]





...det är ett liggande streck mellan gullman och lm :)



puss

2008-10-18 @ 08:42:49
URL: http://mommy666.blogg.se/
Postat av: Lisa

varför syns inte mailadressen? konstigt!! lotta ha den annars, hon kan ge den

2008-10-18 @ 08:44:06
URL: http://mommy666.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0