hyvel vs kräm

hanna. var det en sån struma du menade då du kommenterade mitt tidigare inlägg? som linda hade på ögonen?

Struma innebär att
sköldkörteln (thyroidea) är förstorad (kvinnor >18ml, män >25ml). Förstoringen kan vara knölig eller diffus. Orsaker till struma är thyreodit, Graves sjukdom (Basedows sjukdom), adenom i thyroidea eller genetiska faktorer. Även miljöfaktorer kan bidra. Vid struma kan sköldkörteln ha underfunktion, överfunktion eller normal funktion.

kroppsskolan fortsätter:

  • det jag tar upp denna gången är det mycket omtalande ämnet kroppsbehåring. det är ett ämne som väcker många känslor och tankar. det jag  kommer att tänka på, är extrema feminister och deras positiva syn på kroppshår. men den debatten kommer jag inte spinna vidare på här.
    vare sig man gillar håret eller inte, så finns det ju på våra fantastiska kroppar!
    för att behålla värmen på gamla dar måntro?

    för en fin och jämn rakning föreslår jag en vass hyvel. en rakcreme är att föredra till hyveln.
    det sägs ju att man ska dra medhårs vid rakning. själv tycker jag inte att det blir tillräckligt slätt då. pröva lite försiktigt att dra mothårs. annars är från sidan att föredra!
    sedan finns ju tusen produkter ute på marknaden. hyvel tycker jag gott o väl duger.
    lagom är bäst. diverse blekningsprodukter finns det även  en uppsjö av. den ena konstigare än den andra.
    kom ihåg att allt måste göras med måtta!

    kanske kan en extra rakning endå hålla diverse odörer på jakt?


    vad tycker ni.  skägget, är det sexigt? och vem har mustasch nuförtiden?


Kommentarer
Postat av: missgranby

hahahahha musche! moppemusche! i liiike!



saknar dig pyret. juldagen nästa

2008-10-21 @ 23:06:08
Postat av: siwa

Uscha! Många kusar är det i såna där ansiktshår, ena riktiga monster faktiskt. Såg en dokumentär en gång och skrämde Mangan i hans odlande.

Hårborttagningscrem tycker jag är bra. Blekning, nja,blir det bra att bleka könshåret tro?

Sov gött kjaaam!

2008-10-21 @ 23:16:03
Postat av: hanna

David har ju skägg han,tycker det är finast när han bara har lite :-) Skulle inte kunna tänka mig han utan :-) Själv vill han ha jätte stort och låångt..huu det går jag icke med på! hehe



ja precis det jag menade (struma) haha

2008-10-22 @ 14:30:04
URL: http://frusoft.blogg.se/
Postat av: hanna

skulle inte kunna tänka mig han utan ska det va :-)

2008-10-22 @ 14:31:02
URL: http://frusoft.blogg.se/
Postat av: Yllevanten

skäggstubb e ju heljuste. musche e ju värsta poppis nu, men snyggt? NÄ. tycka inte jag iaf. men skägg däremot, det diggar jag. ¨tminstone stubb. och det behöver inte va så lite stubb heller. nåväl.

jaha haha jag trodde du mena strumpor jag.

2008-10-22 @ 20:23:10
Postat av: Lisa

Trodde ocskå du menar strumpor! haha va fan

2008-10-22 @ 20:41:43
URL: http://mommy666.blogg.se/
Postat av: lotta

hanna skrev ju fel. strumor. så skojjade jag lite med henne. hahhahaha tokfior!

2008-10-22 @ 21:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0