fredag

våran dator är sååå jobbigt seg. därför kan mitt bloggande ta sin lilla tid mellan gångerna. ni förstår nog.

just kommit hem från en lång promenad. jag o arvid då såklart. bort på söder till min barnmorska o kolla underläget. låg bara fint till där. sedan längra bort på söder i kvarteren vi bodde i förut. sedan hela vägen hem igen. tycker jag var ganska bra promenad!
jag och barnmorskan pratade lite om min förlossning. jag sa att jag hört många som haft svåra förlossningar o att det verkar vara ganska vanligt. men hon tycker min var lite extrem. jo kan jag väl hålla med om. 12 drag med klocka hör väl inte till vanligheterna. (jag vet några av er som oxå haft knepiga enar)och så uttdragen! sedan var lille arvid så tilltummlad att han inte andades då han kom ut. men efter 3.5 minuter kippade han efter andan och efter 9 minuter andades han själv. så det gick ju endå bra. hade kunnat gått värre om dom varit tvugna att avbryta och göra kejsarsnitt ist. och det var nära att det hände. sista draget. hade han inte kommit då vet vi inte vad som kunna hänt.
ojoj. ja när sånt händer hamnar man lixom utanför sin kropp och allt känns som på nån konstig film. konstig upplevelse. tur att jag endå var mentalt förberedd på att något kunde gå snett och att förlossningar kan ta tid. det gjorde att jag aldrig gav upp. varken i mitt huvud eller utåt!

nästa förlossning kan ju gå bättre sa hon. men alla ska vara mer förberädda på kejsarsnitt och inte vänta så länge som man gjorde den här gången.

och i mina papper från förlossningen står det att mina värkar började lördag. det stämmer ju inte riktigt. dom började ju torsdag till fredag natt. är ju lite skillnad!! jag ringde inte in förens lördagen o sa att jag hade värkar så det måste blivit nån missuppfattnig.......!!grrr

nu blir arvid ledsen här på köksbordet där han sitter. ska vara med honom.

trevlig helg på er!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad bra att ni gick igenom allt sånt där! Viktigt:)

2008-09-26 @ 16:27:07
URL: http://mommy666.blogg.se/
Postat av: Mon

Visst är det skumt när man är med om ngt mkt traumatiskt o hamnar i ngn utanför-kroppen-känsla... hua. Vilken tur allt gick bra med lille Arvid. Mycket ska man vara med om. Och det där med journalen, dem har ingen koll ngnstans! Blir arg, för dem SKA ju ha koll! Grrr.

2008-09-26 @ 19:31:29
URL: http://eternal060606.blogg.se/
Postat av: Mon

Men huga! Man blir verkligen arg på sånt där! För mig gjorde dem oxå endel knäppa saker med kejsarsnittet, jornalen o dagarna innan. Galet! Läskigt det måste ha varit för våra karlar som stod vid sidan om o såg allt pågå...

2008-09-26 @ 22:27:03
URL: http://eternal060606.blogg.se/
Postat av: Siwa

Ja uscha! Vad bra att hon tog upp det, man behöver prata om det som blir galet även om det blev bra sen, det kan gro nån slags otrygghet i en som man inte vet vad man ska göra av, det är bra att få ur sig. Den lilla larven är det underbaraste som finns :-) Puss, puss!!!

2008-09-27 @ 02:53:27
URL: http://yllegarnets.blogg.se/
Postat av: missgranby

stolt över dig/er! du är bäst lotta! love U

2008-09-28 @ 10:49:02
URL: http://missgranby.blogg.se/
Postat av: Yllevanten

hmpf. grrrr...

2008-10-02 @ 19:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0