mask

Undra om det är som min mor säger att små bäbisar kan se spöken? ibland ser det ut som så då arve tittar ut i luften o skrattar. han gjorde ofta d då han var ännu mindre. cool tanke iaf.

Ingen tycker om mig ingen vill ha mig bara för jag gillar mask
korta o klibbiga, långa o slibbiga, jag har dom i en liten ask.
jag biter av huvet, suger ur saften, kastar sedan skalet bort.
ingen tycker om mig, ingen vill ha mig för jag tycker mask är gott!



en av mina favoritvisor som liten. tänkte köpa nån barnvisebok. så lätt att glömma alla gamla godingar.
funderar på babysim oxå. kan ju vara skoj att plaska runt i vattnet.
siwa skrev en rolig grej i sin blogg om hur barn växte upp under 30-70 talet. gå in o läs det. då kom jag o tänka på hur jag och min syster lekte med kottar som små. farmor som lärde oss det. hon lärde oss även att dricka kaffe från fatet med en sockerbit i munnen. hon var en rolig kvinna hon. speciell.

snart kommer ylva. jag ska laga middag till oss o sen blir det chips o smoothie. så sjukt sugen på chips!
tack för parfymen lenan. så gulligt.

tjao

Kommentarer
Postat av: Siw

ÅHHH! Jag hade glömt maskvisan, nu trallar jag på den. :-)

Jag har en barnvisebok, den får Arvid, SÅ KLART!!! PUSS

2008-09-20 @ 19:03:30
URL: http://yllegarnets.blogg.se/
Postat av: missgranby

syr

2008-09-22 @ 22:34:24
URL: http://missgranby.blogg.se/
Postat av: Lotta W

Har också tänkt tanken många gånger att barn kan se spöken. Trodde allvarligt att Tindra gjorde det när hon var liten. Hon tittade ofta in i vardagsrummet när hon satt i köket och skrattade och pratade med något/någon. Ja, vem vet?!

2008-09-23 @ 10:48:30
URL: http://charlotta-widell.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0