mat är gott

svärpäronen är här o myser i helgen.
igår gjorde jag en sjukt god middag till oss. inge skryt bara sanningen hehe.
förrätten var:  prouscitto, valnötsost, valnötter, olivolja, coctailtomater, rödlök och ärtskott
Varmtätten var : (färsk) lax, en veloute och en ljummen primörsallad med färskpotatis, sparris, ärtskidor, rädisor, rödbetor, kapris, dill och spenatblad rörs i på slutet. (olivolja o pressad ciron i)
rött vin till förätt och vitt till den varma!!
satt som smäck.
såsen kan med fördel göras dagen innan. även förberedelser av salladen. (koka potatis etc)
kul kul att laga o bjuda på god middag.

datorhörnan är oxå klar.
skönt med en sammlad plats. gömda sladdar o ordning på skiten.



varför säger ylva att jag ser obrydd ut då jag petar i min näsa? och att jag bara pillar lite ytligt med pekfingret?
varför ylva varför???

peace puppungar o grodyngel.

ps. ge en kram till någon, bara sådär!!

Kommentarer
Postat av: Lisa

MMMmm yummi! får man hyra dig över en helg? hahah

2009-05-23 @ 19:47:10
URL: http://mommy666.blogg.se/
Postat av: Siwa

MEN!!! ÅHHHH! KOM HEM!! Och gör mat till mig med, jag handlar, KOM FOOORT!!!



Ylva har rätt, du petar så "SKRATT"



Snygg datahörna, det blir toppen när allt är klart, duktiga ni är.

Kramas heeela helgen, kram till er också.

2009-05-23 @ 23:33:01
URL: http://yllegarnets.blogg.se/
Postat av: hanna

jätte fint duktiga du!

2009-05-24 @ 16:46:37
Postat av: Yllevanten

Nu måja säga hon kommit igång med bloggandet igen, missat en hel radda inlägg jag.

Ja eller hur Siw =) det e faktiskt så gumman min. och karln din verka brås påre haha :D

puss på er, tack för mys och glass igår, hare superduper i B-lona! Mister Lobba Lobba, mm

2009-05-25 @ 09:37:53
Postat av: Yllevanten

Ps. GUH vad gott det lät... Ds.

2009-05-25 @ 09:39:29
Postat av: helena

vill ha maten när ja kommer hahahahhaa

2009-05-26 @ 21:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0